Pages

Wednesday, April 12, 2017

Lamanya tak bersiaran

Salam.

Sudah lama aku tidak menulis. Kali terakhir di tahun 2014, barangkali. Aku rindu untuk berblog kerana ada terlalu banyak yang hendak diluahkan. Mungkin kalau ku luahkan disini, ianya bukan secara bersemuka dan bersifat lebih santai. Ianya juga aku anggap sebagai tanda kenangan di hari yang kemudian  untuk di baca semula, sekiranya Allah mengizinkan untuk aku hidup lebih lama.

Oleh itu, aku mahu sambung menulis. Walaupun hanya entri yang pendek.

Sehingga bertemu lagi..

Sunday, June 29, 2014

Manners

Kali ni aku nak bebel pasal manners. It seems that there are still many of us Malaysians who do not have appropriate manners. I quote a few examples which I encountered during the last few days:

  1. Yesterday, I went to watch Transformers: Age of Extinction with Azrin. As usual, we chose the most upper seat in the hall as it has the best view without people behind us disturbing. It is the couple seat as well. So, what really bothers me (and this is happening every time we watch movie) is when people go out or coming into the hall from the loo, they never bother to close the door. Why la??? Is it so difficult to close it? So in the end, my hubby had to close it when the door is being left open for some time. And aku jadi lebih brutal siap sound sapa2 yg masuk tu utk tutup pintu... NO MANNERS!
  2. Today, I went to Tesco and there were so many people there as today is a public holiday. I cant even get a cart for my shopping so in the end, I just held my things and went straight to the Express Counter. To my surprise, there was this guy who had his full trolley queuing at the counter. Hello... cant you read the sign that this is for 10 items and below?? So selfish. And actually I was pissed with the cashier as she allowed him to pass through. NO MANNERS! Tapi, mengingatkan bulan pose.... sabor jer le... kalau tak.. lama dah aku sapu mamat tu...
  3. This one is very very common.... turning into junction and not putting the signal on. Hoii... penat jer car manufacturer letak lampu signal.. apsal korang tak guna??
  4. Masuk tandas... dah buat bisness, tak reti nak flush.... mmg teruk!!!
  5. Tisu buang merata-rata.. especially dalam surau... menyampah....
Itu baru sikit.... banyak lagi kes2 yang menyakitkan hati just because these people lack in good manners.... bila la nak berubah ye...

Gewaaammm!!!!

Salam Ramadan


Selamat menyambut bulan Ramadan yang penuh dengan barokah dan bulan yang menguji ketaqwaan kita kepada Allah SWT. Semoga kita tidak hanya penat berlapar dan dahaga tetapi dapat memenuhkan aktiviti seharian dengan ibadah yang bermanfaat di dunia dan akhirat.



Sunday, June 22, 2014

Sheer Frustration


I was 6 days late for my Aunt Flo to pay her visit. For one short period of time, it made me believe that I could be preggy after gotten married for more than a year. But today, everything is so crystal clear that I am not. A visit to the restroom confirms that I am having the routine 'cleansing' cycle for my womb.

For every married couple, this could be the most dreading issue to be dealt with apart from financial problems, infidelities, and many other. To me, it is more a critical issue as I am in my late 30's and also having a few other health problems. So, the chances of me conceiving is perhaps lower than the normal. 

Every month, when the time comes, it will be a pressuring period to know whether the conception occurs or not. My Aunt Flo has been very diligent especially after I got married so that's why when this time around, she was late, I thought that I might be having a baby.

I cried yesterday in front of my husband when I did the test and it was negative. I know that there are still chances of us to have a baby but my biggest concern is the time - I am running out of time. The clock is ticking and both of us are not getting any younger.

I just wish that one day Allah will grant our prayers and our hope and wish will eventually come true.

The one who feels sad and blue but knows Allah has always known what's best for me and my husband..

Tuesday, May 6, 2014

Vetting Time

For you out there who are not familiar with the term, vetting refers to the careful analysis and review of the final exam question before it is submitted to the Faculty for final selection.

Every semester we would have this session and it will take a few days to complete. Our campus has been selected to be the northern hub for that purpose.

This time around, I am not involved as the vetter but I am one of the committee members organising the event. Too bad that at this very moment, I am not well as I have slight fever and a series of headache (headache ni bukan sebab darah tinggi ke.. stress ke... tapi sebab I have luka kat kepala disebabkan jari jemari gatal garu garu.. terus kena infection!!)

Hari ni disebabkan demam terpaksa lah postpone my 2 tutorial classes sebab dah gigil2 sejuk. Telan ubat dan lelap dlm office. Ingatkan kalau tak baik jugak nak terus gi clinic ambik MC. My roomie kata muka aku dah merah semacam... panas punya pasal. Alhamdulillah, bangun dari my short nap, demam dah kebah.. terus solat and get ready nak gi tempat vetting tu balik sebab aku tahu ada banyak benda nak dibuat kat situ. Sekarang kena fikir bila plak aku nak ganti kelas yg dua jam tu?? Huh.....

Esok lagi teruk.... apart from vetting event, aku ada 5 hours of classes. Just hope yg aku tak demam lagi...

Oklah... nak cau cin cau ni... dengarnya ptg ni ada laksa sebagai menu minum petang... elok le.. aku pun tak lunch lagi ni.....

Signing off
Makcik Kantin yg demam...

Saturday, May 3, 2014

Almost veggie

Tired of eating meat and chicken, I opt for almost veggie lunch today. Fried tofu and anchovies with stir fry bean sprouts. But they taste so good that I am having second...

That is my simple n lazy lunch...

It is MAY already...

Time flies too fast these days. I feel that the year 2014 just started not too long ago but when I looked at the calendar, it is already 3rd May 2014. This is the month when I was born. But mind you, I have two birthdates.. hihihi... the actual one is in May but on my birth cert and IC, it is stated as 1 June 1976. So normally, I would celebrate the actual one in May with my family and close friends but people in the office will greet me on June 1st. So I get to celebrate twice in the year. This year, my department is organising a wishlist for anyone's birthday. Seriously, I do not know what to ask for ask a gift. Instead, I'd probably ask for cash.. so that I can celebrate it with my dear husband. :)

Till then, take care... 

Regards,
Makcik Kantin feeling lazy...

Friday, May 2, 2014

Accounting Profesional Avenue

Hello. Greetings from Penang. Today I am the chaperone for 31 students from my campus attending a conference for the accounting profession. It is a two days event but I am only in charge for today. It has been a great event so far with an outstanding opening ceremony, informational talk by Deloitte and exciting presentation on professional grooming session. At the moment of my blogging session, we are having a break for lunch and Friday prayer and will commence the last session at 2.45 pm. Hopefully this afternoon's session would also offer something useful for the students.

Well, as for me, there are many things that have been happening since my last entry. Will try to keep my readers up to date with my current news.

Till then, bubbye.

Signing of....
The Return of Makcik Kantin...

Sunday, September 8, 2013

Geram

Kenapa nak buat lagi perkara yang sama? Tak fikir kan orang lain ke? Pentingkan diri sampai orang lain terabai... ok... if you want to play game, bring it on. Cuma nanti jangan menyesal bila nasi sudah menjadi bubur. Hargailah pengorbanan orang lain dan bukannya ambil kesempatan!

Friday, September 6, 2013

Happy Friday

Friday is an off day for Kedahan and a few other states but unfortunately Mr. Hubby is not. He works the normal Monday to Friday routine. So, here I am, staying at home by myself. Just did my laundry but too bad that the last few days, the weather has been raining every evening until night. I am now blogging while watching Aarti Party on Food Network Asia Channel. 

Not knowing what to do (actually, there are tonnes of work to be done), I choose to spend an hour or so on the Internet while the TV is left on. The weather makes me sleepy too. Should I go and zzzz a bit later? Perhaps I should... I even yawned while typing the last sentence...

Gotta go... continue later..

Thursday, September 5, 2013

Greetings from Sg. Petani

Wow.. dah lama tak menulis di blog ni. Jangan kata menulis, melawat blog pun dah jarang sejak lepas majlis hari tu. Al maklum sajer la.. aku melalui fasa perubahan dalam hidup aku sejak April yang lepas. Banyak yang lalui. Dan yang paling terbaru, aku telah pun berpindah ke Sg Petani, Kedah. Tinggallah kenangan hidup selama hampir 10 tahun di Puchong, Selangor dan kini beralih arah ke kehidupan yang lebih tenang dalam suasana kampung. Jauh benar bezanya dari Puchong/Shah Alam tu.

As a recap, aku officially berpindah ke sini about two weeks ago, 25 Ogos yang lalu. Banyak juga tragedi semasa acara pindah memindah ni. Best jugak kalau aku share kat sini kan. Ada ke yang nak baca ni? Hehehe..

Actually, aku dapat surat pindah officially dalam bulan June hari tu. Rasanya dah dipenghujung bulan. Selepas ajer dapat surat, terus cari rumah sewa. Setelah Azrin contact a few landlords, finally, dia berkenan dengan satu rumah teres di BPJ, corner lot. Sewanya pada aku murah le.. RM550. (Tapi org SP kata 550 tu dah mahal dah...) 

So, dapat ajer surat, aku pun mula mengemas sikit-sikit barang-barang nak bawak pindah. Tapi aku memang pening la sebab barang banyak.. maklum la.. kumpul sendiri.. lama-lama banyak la jugak. Itu pun kain baju lama banyak jugak yang aku let go. (Ada lagi 3-4 bundut belum berbagi). Lagi satu, nak contact movers pulak. Dapat la deal ngan this one malay mover. Harga - RM2200.

Sepanjang tempoh ni, aku berkemas sorang-sorang, ada masa ajer aku pack. Dari rumah, sampai la ke opis. Kat opis tu pun buku banyak plus all my documents/papers masa mengajar. So berkotak kotak juga la.. Masa puasa stop berkemas sebab tak larat sgt. By the time aku lepas buka puasa, aku dah tak larat buat apa-apa. (Note: since aku ni ada slipped disc, memang aku akan jadi cepat penat. Buat keje lebih sikit, terus aku rasa nak tergolek. Yang ini bukan disengajakan tapi kesan dari menghidapi slipped disc ni. Plus, aku tak boleh push my self too hard. Kang ada lagi disc yang nak terkeluar nanti!)

Lepas puasa, raya la plak kan.. (entry raya satu haram pun takde.. nanti aku buat yer.. hehe). Congak punya congak, lepas raya tinggal dua minggu jer lagi sebelum pindah. Aku dah start panic. Barang berlambak lagi tak kemas. So, actually, aku buat heavy packing masa dua minggu terkakhir tu. Penuh la kotak dalam rumah. (Nasib baik abang aku supply kotak banyak sebab before this dia pun pindah jugak). Yang paling penat adalah 3 hari terakhir. Aku memang terpaksa non stop buat packing. Dengan panggil orang bukak air cond, bukak astro, gi settle pasal telekom, uruskan deposit pindah kat mgmt office at the apartment, semua aku buat sendiri. Penat jangan cakap laa... makan pun tak lalu...

Hari Jumaat, 23 Ogos, Azrin sampai naik Malindo Air, aku ambik kat Subang Airport. Malam tu takkan aku nak paksa dia buat packing plak kan. So, the next day, lepas subuh terus gi breakfast and balik start la last minute packing. Lorry patut dtg pukul 11 am tp punya la lambat. 1.45 pm baru sampai. By the way, Yang and Abang with Kak Su pun dtg melawat dan membantu. Kotak-kotak dekat ada seratus agaknya... mesti korang pelikkan.. banyak nya kotak.. actually, aku banyak pakai kotak kecik2.. senang nak angkat... tu yg numbering banyak...

Angkat punya angkat.. aku dah naik angin jugak pasal lambat. Macam mana nak gerak ke Kedah kalau dah lambat mcm ni? Habis loading barang almost 7pm. Aku dgn Azrin dah mati kutu. Nak gerak terus ke Kedah dah penat sangat. So kami decide utk overnight di hotel budget Kota Damansara, sebab nak check in pun dah pukul 9 - 10, esok lepas subuh nak gerak. So buat apa nak stay kat hotel mahal. Janji dapat mandi, solat and tidur, sudah lah...

Alhamdulillah, hotel pun dapat. Kami berdua dah penat sgt. Tapi bila dpt tidur, rasa badan dah fresh. The next morning on the 25th August, kami check out lepas subuh, dlm 6.15, and breakfast dan terus drive ke Sg Petani sebab janjinya lorry nak sampai dlm pukul 10 pagi. Lori kecik sampai on time tapi lori besar sampai lewat. Geram jugak. Dah dua hari lewat. Tapi selain kelewatan, yang membengangkan aku adalah cara pekerja depa handle barang2. Banyak juga perabot yang rosak. Aku marah la jugak sebab tak hati-hati. Bukan la murah aku bayar depa. RM2000++ tu. Pada depa, nampak macam barang-barang aku tak la hebat mana (iyer laa... aku bukan org kaya nak beli barang grand2.... itu yang aku mampu dan aku bersyukur dapat jugak la beli barang walaupun jenis yg murah-murah ajer).

Selesai depa angkut barang, baru la aku dan Azrin dapat meletakkan badan kejap. Lepas mandi, terlena kejap sebelum mak mentua call kata depa nak dtg melawat rumah baru dari Ipoh. So, kami pun bangun, mop-mop lantai sikit and get ready. Before Maghrib depa sampai. Malam tu, sempat lagi keluar makan kat Bakar Arang.

Now, dah hampir dua minggu aku berhijrah ke sini, Alhamdulillah, so far so good. Walaupun jauh dari hiruk pikuk kota yang aku alamai dulu, tapi kehidupan disini jauh lebih tenang. Pagi-pagi tak kalut nak gi keje. Pukul 7.45 relax lagi keluar rumah. By 8.30 aku dah clock in. Cuma setakat hari ini, aku belum dapat office yang tetap lagi. Buat sementara waktu, library lah office aku. Ok la tu kan.. ada meja, ada plug point and air cond... :)

Cuma kadang-kadang, aku rindukan trips aku ke shopping mall yang dulu selalu aku pegi. Walaupun bukan la aku gi shopping tapi window shopping tu terapi bagi aku. Kat sini ada la jugak tempat nak jalan-jalan tapi tak la segah di sana. Kalau nak gi tempat macam tu, kena gi Penang la kot.. takpun aku naik Malindo Air gi KL.. hehehe...

Ok laa... nak sambung keje yang banyak ni. Kelas dah nak start hari Ahad ni... nak perabih notes and tutorial for first lesson. 

Until then, Wassalam.

Signing off, 
Makcik Kantin

Tuesday, May 21, 2013

My wonderful weekend

Greetings from me.. :)

It is already Tuesday and there are only two more days to go before a long weekend. And good news for my self is that I am taking a break the whole next week :). My university is having the Gawai Holiday and there will be no classes at all. So, I am taking a week off and planning to go to Kulim :)

Let me share you the story of last weekend. My husband had planned of coming to my place last Friday after work but on the way, he stopped by at his relatives' place to meet with his family members. So, by the time he got there was a bit late so he decided not to come directly to Puchong that nite. Honestly, I felt kinda sad that he did not make it that night as I already got everything ready and just wait for him to arrive. But I understand that he was too tired to drive all the way to Puchong that same night. So, I told my self that it is better for him to rest first and come here first thing the next morning. Sometimes, we have to give and take and understand our spouse especially when he or she has had a bad day at work and have been working from 7.00 to 7.00. My husband works at a factory and usually he gets to the office quite early and get of a bit late. There were times where he would go back even at 9 or 10 pm. So, no matter how much you want to be with your spouse (especially for the weekend husband/wife), please be considerate to your partner. I am pretty sure that he or she would want to be with you as soon as possible too.

I fell asleep on the sofa while watching TV and remained sleeping until about 3.30. I saw an SMS by my husband. I was too sleepy to even reply to it and continued sleeping. Around 4.30, he called me on my HP and I asked him his whereabouts. My thought was that he was about to start his journey to come here. To my surprise, he asked to open the door as he was already in front of my house. Haha.. a good surprise, my darling.

We spent the early morning together and after Subuh prayer, we went for breakfast at McDonald's. Once we were done, we headed back home and tried to get some sleep. But we couldn't as we had 2 cups of coffee each while in McD. Too much caffeine I guess.. :) We watched movie to kill our time and it was just halfway as I was getting sleepy already. Surprisingly, after a while, it was my husband who slept and I just couldn't continue the sleep as it is not my normal sleeping hour.

That night, we planned to go to Mydin Mall in USJ but the traffic was really bad in USJ as there are LRT construction going on and the traffic lights were all not functioning. So, took a detour and went to Fend Ikan Bakar at Kelana Jaya for dinner. I ordered nasi goreng pataya but could not even finish it. Coming back to Puchong, we had to go to Tesco looking for my new iron as the old one is now kaput. So, we went to the new Tesco at Bandar Bukit Puchong, bought the iron, and went straight home. I was amazed to look at some of the people who went to Tesco at around 10.30 pm that nite and I could see the young parents are bringing their small children to go out at that hour. If I were them, I would probably just stay at home with the kids as I can see that some of them were already sleepy. So, when you combine kids and sleepiness = TEMPER TANTRUM. You can hear a lot of cryings here and there. Don't torture your kids just because you want to satisfy your needs and wants. Find a better time, as in early in the morning where they are fresh and awake.

That nite, we slept like as if we had been drugged!

The next morning, as we woke up, we decided to go to Pasar Tani Shah Alam. That was the first time for my husband to be there. We bought some groceries and later had breakfast. He had laksa and I had mee kari. That evening, we had to bid goodbye as he went back to his place and I was left at home.

To me, being a weekend couple is really testing our patience and trust to each other. As for me, I only have the weekend, not even two full days to be with him. To him, I guess, he needs all the rest that he could have. The balance must be there. So far, after a month of our wedding, we have started to blend well with each other's timetable. We enjoyed our time together and make up for the time that we are not together. True what the proverb says - absence makes the heart grows fonder... every week, we are looking forward to meet each other... :) And I am looking forward for this coming weekend too..




Thursday, May 16, 2013

Wedding pictures part 2

Hi everyone...

I am sharing a bit more of my wedding pictures. These are all from Narimah Md. Ali (my cousin). Thank you Kak Mah for the wonderful pictures :)

















Wednesday, May 15, 2013

Wedding pictures..

Dear all..

I am sharing a few of my wedding pictures. Some are taken by my own family members and some by either professional or semi-professional photographers who happen to be my close relatives :).


                                         Pic credit to Narimah Md. Ali


                                         Pic credit to Rose Meyquay


                                         Pic credit to Rose Meyquay


                                                       Pic credit to Rose Meyquay


                                                   Pic credit to Ilyas Yusof


A surprise gift

Last Sunday, my husband, mother in law and myself went to Puteri Mart to get a few grocery item. While I and mom in law did the very short shopping, my husband was supposed to be waiting in the car. When we were done, went back to the car and I found a stalk of red rose on my seat. So, I asked him, is this for Mak (as it was Mother's Day) but he said it was for me. :) That was so sweet of him and a lovely surprise. Thank you my sayang for the lovely red rose. I love you!


Tuesday, May 14, 2013

Pre, During and Post GE13

** This post was originally written last week.. but too busy to continue and post it. So, today it is being edited and completed for posting. Happy reading :) **

Hello everyone,

Did you miss me? Hehe.. Dah lama tak menulis. Sebenarnya, hari-hari terasa nak menulis tapi ada saja la rintangan nya. Chewah... bukanla rintangan tapi malas benor nak turn on computer and menaip. Kalau online pun dari handphone ajer. Tapi kalau nak blog dari handphone tak best coz screen nya kecik... hehehe.. alasan semua tu.... korang percaya ke??

Anyway, nak citer sikit pasal aktiviti aku minggu lepas. Takde la citer pasal politik sebab orang lain dah banyak sangat citer pasal politik. So, aku hanya nak share apa yang aku buat ajer la.. eh.. you all semua nak baca ke? 

Last week, aku start keje balik hari Isnin 29 April after bercuti selama seminggu setengah. Masa tu ada terima la wedding gifts from my colleagues. Tak bukak pun lagi sebab nak tunggu En. Azrin datang ke sini baru nak bukak sama-sama. :)

On 1 May plak, hari cuti buruh. I went to Seremban to help my sister pindah rumah. Seharian juga la di sana. Khamis keje as usual and Jumaat pulak, after class ended at 5 pm, terus aku drive balik Teluk Intan. Sampai Teluk Intan, dalam pukul 7.45 macam tu. En. Azrin suruh aku tunggu kat rumah mak dia because dia pun on the way balik jugak. By the way, Jumaat tu dia MC sebab matanya sakit dan dah melarat ke sakit kepala pulak. Risau aku. Janjinya, the next day nak pegi ke Klinik Pakar Mata di Jalan Changkat Jong to have a check up.

So, sampai ajer kat rumah mak mentua, tak lama lepas tu, En. Azrin pun sampai dari Kulim. Semua ada kat rumah masa tu. Sempat juga la makan dinner ramai-ramai. By 9.45pm, we went off to Eastern Garden. Masa nak masuk simpang rumah aku, nampak kereta banyak dok park kat tepi jalan sampai jalan masuk. Rupanya ada ceramah kempen di San Min. Lantak korang lah nak kempen ke aper ke.. yang penting aku nak balik rumah and rest ajer...

Anyway, the next day tu, aku settlekan laundry then we went for breakfast kat Nikmat. Makan roti canai dan roti telur bawang plus ayam goreng seketul. Banyak giler makan. Lepas makan, gi pasar jap beli lauk nak masak makan tengahari, the, baru lah gi klinik mata tu. Nasib baik doctor kata ianya cuma infection tapi kalau tunggu lama lagi takut ada scar kat kornea tu. Kena la RM85. Mmm... tu la En. Azrin, dok bertangguh ajer nak gi clinic, kan dah kena sound. Lepas balik dari klinik, sempat plak singgah makan mee dan rojak Abdullah Mastan. Asyik keje makan jer kami berdua ni...

Tengahari, lepas makan lunch, sempat la tidur kejap. Kekenyangan makan lauk gulai telur, ikan rebus goreng, sambal belacan dan bayam tumis. Dah nak maghrib, baru la pegi ke rumah mak En. Azrin. Sampai sana, terus solat maghrib sebab nak keluar makan ramai-ramai kat DHentian Batu 8. Kenyang jugak makan malam tu. Bila balik, sempat juga menyembang di rumah mak. On the way balik, kami ronda ronda di bandar, tengok orang berkempen last minute. Terserempak dgn M. Kayveas di bandar baru.

Balik rumah pun dah pukul 11 malam kot. Apa lagi.. bobom ajer laa... mata dah ngantuk, perut pun dah berat. ZZZZ ajer la yang sedapnya... 

The next morning is the election day. Bangunn agak awal for Subuh and got ready to vote. My centre was SRK St Anthony. Hubby mengundi di Malim Nawar. Kali ni terkejut juga sebab pegi jam 8.05 pagi orang dah mula ramai. Kena tunggu 30 minit baru selesai. Itupun Alhamdulillah, dapat juga selesai agak awal. Kalau lambat lagi, teruk la nak beratur. Lepas ajer mengundi, pegi breakfast di Reena's. Nasi lemaknya agak sedap. Pas tu, balik rumah dan bersiap utk balik rumah masing masing. Kesedihan melanda sebab nak berpisah sementara sebab masing masing perlu menjalankan tugas. Sob sob.. nasib baik tak kawin ngan abg army.. kalau tak... menangih ajer le keroje nye... hik hik hik..

Sent Azrin to his parent's place as he parked his car over there. Singgah kejap dan terus gerak. My self pulak berhajat nak terus ke Seremban. Ada dua reasons, satu mmg nak jumpa Yang and the kids. Dua takut apa apa jadi due to election result so I don't want to be alone if anything happen. Azrin plak akan singgah di Malim Nawar utk mengundi dan terus ke Kulim.

Sampai ajer di Seremban, relax2 ajer. Petang lepas Asar, bawak Yang and Ilyas ke Aeon Seremban 2. Makan-makan dan saja window shopping. Ilyas plak dapat lepas geram main game dan jugak berkaraoke lagu Justin Bieber. Aku tak pernah gi karaoke. Maklumla... setakat menyanyi dalam bilik ayor jer yang lepas. Hehehe...

Malam, kami dah kepenatan. After solat Isya' masing masing terus terlena. Kat rumah Yang belum ada Astro so kami pun takleh la nak tengok TV sangat except for streaming dari youtube ke TV. Sesekali, aku bangun nak check result election. By 3.30 macam tu full result dah lebih kurang diumumkan and BN menang walaupun bukan dengan 2/3 majority.

The next day, Monday, aku dgn Yang dah sesiap ambik cuti pasal UiTM tak boleh buat kelas hari Isnin dan Selasa. Tapi Yang plak punya la sibuk menguruskan pasal Imran nak buat kad bank and ganti IC. Pas tu, petang tu aku sesiap nak balik Puchong dan Yang pulak nak hantar Imran balik ke MRSM Kuala Klawang.

Malam plak, singgah rumah Abang nak ambik tangga sebab esok nak panggil bibik bersihkan rumah. Aku rasa penat betul weekend ni. Penuh jadual ku.... tapi rasa seronok jugak. Kalau dulu, cuti cuti ni melangut jer la kat rumah. Abih kuat pun jalan MidValley.. tak pun tidur.. tak pun masak...

Ok laa.. now nak sambung marking test paper budak2... till then... tata..





Monday, April 29, 2013

Back to work :)

Assalamualaikum and greetings to my followers,

Sorry that I have been inactive in blogging for the past couple of weeks. Of course, some of you already know the reason and perhaps some of you have not. Revealing the truth, I am now married to my dear husband, Mohd Azrin since 19th April 2013. :)

Alhamdulillah, the solemnization and reception events went very well despite a few hiccups. That's normal I guess. Thank you to all my family members especially my parents and my brothers and sisters who were very supportive throughout the event and for always being with me when I needed them. I owe you all a big THANK YOU!

To my dearest husband, I love you so much and thank you for marrying me and accepting me for who I am. We were once an item and now fate has brought us back together. Allah is so great that only He knows what is best for the two of us. I will love you for the rest of my life and hope you will do the same. 

To my new in law family, thank you for being so understanding and sporting when I am around. I love all of you too. I don't feel my self so much as a stranger when I am surrounded by you. :)

To all my relatives and friends, who atttended the wedding, I am thankful for your kindness though I did not have a chance to meet you personally during the event. I am deeply sorry for that and I hope we could meet later once we have the free time. To those who did not make it, it is also fine with me as I know that you might have other important events. :)

Alhamdulillah, I am glad that this event is over but the marriage is just a beginning. As for now, I am back to my usual routine here and my husband is also back at work in Kulim. Praying hard for me to get transferred very soon so that I could be with him all the time.

Abang, I love you and can't wait to see you this weekend. :)

Signing off with lotsa love,
Puan Makcik Kantin (hehehehe)...




Thursday, April 11, 2013

One more week to go

Hi

I have been busier than usual for the past week. And the pressure is on the rise. Maunya tak.. tinggal seminggu jer lagi before my big day. And unfortunately, there are several issues that arise lately. :(

Last weekend, aku balik kampung dengan abang, kak su and uzair comel. Nak menghantar barang-barang dan jugak kemaskan rumah apa yang patut. We went back on Saturday morning and reached Teluk Intan around 2 pm. Along the way tu, kami singgah di rumah Chu di Bidor. Saja nak jumpa dan personally invite him and the family to the kenduri. Sampai dirumah, tengok Abah tak ada. Rupanya depa ke KL untuk AGM Bank Rakyat dan masa tu dah on the way balik ke Perak. So, sampai ajer kat rumah, tengok bilik lintang pukang sebab dok pasang a few things and alih perabot. So, lepas rest for 5 minutes, terus kemas bilik. Pasang langsir, ganti cadar, vacuum and wipe all furnitures.

Penat memang la penat tapi kenala kerja sikit kan. Alhamdulillah, we managed to clear up many things and the whole house. Petang tu, pegi pasar malam dan gerai kuih kg bahagia. Sangat la bahagianya dapat makan food dari tempat sendiri. Malam tu pulak, lepas solat, terus bungkus tuala untuk petugas majlis nanti. Sambil membungkus, kami ada seorang assistant tecik yang sangat la comel. Asyik dok kacau chu na and ayah dia nak buat keje.

Malam tu, I got to know that Pakcik Tukang Kebun nak balik Ipoh and esok nak datang Teluk Intan. Mmm... langsung tak plan pun. Katanya nak bagi balance barang hantaran. So, malam tu dah berangan-angan nak dating ngan dia.. hahahaha.. kome ni.. kasi chance la woiii...

Pagi esoknya, pegi breakfast dengan Kak Mah disertai PTK. Ingat nak breakfast kat Nikmat tapi belum bukak so we headed to Ghulam Rasul. Had roti telur and apam manis kat situ. Borak punya borak, we split after that. PTK bawak myself to his parents house. Saja singgah kejap. First time kau!! Nervous makcik dibuatnya. Tak caya, gi tanya PTK!

Then lepas minum and borak jap, PTK send me back. Singgah plak kat Bandar Baru nak arrange for tepak punya hiasan dan hand bouquet. So, dah siap bayar semua, Jumaat minggu depan just pick up ajer.

Balik rumah, PTK pun singgah kejap coz abah pun ada before dia nak ke majlis org kawin. Minum lagi teh secawan. :)

Tengahari tu, siap barang-barang sikit, dan terus siap balik Puchong. On the way, kami singgah di Sg Klah, rumah Mak Chu Maimun, for the same reason nak jemput personally. Dah lama juga tak ke sana dan sangat rindukan suasana rumahnya tu. Rumah Achik di Sungkai tu kami pegi juga tapi sebab dia kerja, so tak de la singgah.

Sampai Puchong dan almost Maghrib. Penat jangan cakap la.. walaupun tak drive, tapi sebab trip short sgt sampaikan tak sempat sangat nak rehat.

So, sedar tak sedar, tinggal lagi seminggu untuk bergelar orang bujang. Insya Allah, termakbul hajat untuk hidup berkeluarga. Apa apa pun, doakan yang terbaik utk makcik serta doakan agar perjalanan majlis yang akan berlangsung minggu depan semuanya lancar.

Okla.. makcik ni nak sambung marking quiz dan assignment sebab nak return pada student by tomorrow. Pas tu, ada dua bundle exam papers belum settle. Takpe.. tu boleh buat on Saturday. Till the next time, bye. Wassalam.

Signing off,
Makcik Kantin yang juling biji mata membaca jawapan students!!




Thursday, April 4, 2013

Letting it out

I am glad that I could let it out of my system today by talking to my dear sister and fiancee. It is not healthy to keep something to your self for a long time. At least, now I feel much better than I did for the past several days. I am wishing my self the very best of luck.

Wednesday, April 3, 2013

Not in a good mood

I haven't been in a good mood since the past couple of days. Luckily, the workshop on Blended Learning which I attended yesterday was a great one. Surrounded by 11 another sporting colleagues, we had a good session though it is for the whole day. We laughed, joked at each other and of course learnt something new from the facilitators. At least, yesterday allowed me to loosened up a bit.

But, when I came home, all the issues were lingering on my mind. It even disturbed my sleep. I don't feel right. Part of me is rebelling to confront the affected people but the other is trying to cool me down.  I don't know what to do or what to say. If this thing happened in the past, I could have gone mad and just throw my temper tantrum to everybody but now I have mellow down a bit, maybe a lot. So, I tend to keep it inside but it is affecting me mentally and physically. I feel abused. I feel unwanted. Only Allah knows how I feel as I think other people won't understand how and why I feel this way.

I am writing this down is not to let everyone on earth know what I am going through at the moment but this is one way of me letting it out from my system. Praying to Allah is what I have been doing for the past several months. I know Allah is testing me once again. Insya Allah, I want to get over with this matter without any difficulties. Even if they are difficulties, I wish that I am strong enough to go through the barricades.

Ya Allah, grant me the strength, the patience and the perseverance to face this little challenge. Amin.