Pages

Thursday, January 31, 2013

Foot Massage

This morning, I went to have an hour of foot massage at my favorite spot - Thai Odyssey. It has been so long, maybe 6 months since the last time I had a massage. Since aku ada slipped disc, I have been avoiding the full body massage because I am afraid that the masseuse will put excessive pressure on my spine. So, I'd just go for foot massage.

Kali ni, masseuse tu very nice. Pressure not too hard as I cannot take any strong pressure. Badan banyak lemak ni mmg tak boleh diurut kuat-kuat. Nanti bengkak pun mahu. Now terasa lega sangat di bahagian kaki. Yang suspense nya.. masa nak bangun dari recliner tu, aku terasa sengal kat pinggang. Serius, aku sudah panic jap. Sebenarnya, posisi duduk dan baring aku boleh ada kesan sakit atau tidak. Kerusi recliner begitu mmg boleh akibatkan sedikit sengal bila nak bangun. Alhamdulillah, dah stretch sikit, lepas tu ok. Boleh jalan macam biasa. Tapi at the moment, aku cuba elak untuk berjalan dalam jarak yang jauh tanpa henti. Kalau rasa penat, aku akan stop duduk kat mana-mana. Semua doktor yang merawat aku dah pesan, jaga diri baik-baik. Kalau kena sekali lagi, alamatnya, ke atas katil bedah la aku... Kisah slipped disc aku ni akan aku buat kejap lagi.... sedih tau.. bila dapat tahu yang seumur hidup banyak benda aku dah tak boleh buat.... tapi aku redha dengan takdir Allah. Pasti ada hikmah disebaliknya.. :)

Ok la... nak solat zohor dulu... 

Signing off
Makcik Kantin

2 comments:

Unknown said...

Makcik Kantin...elok2 tau. As mentioned earlier, pls do take care of yourself.

Cik Nina said...

Thank you Pakcik Tukang Kebun. Makcik sentiasa ingat pesanan pakcik tu.. :)