Pages

Sunday, February 3, 2013

First February Weekend

Hari ni dah Ahad. Esok dah kembali bekerja. Cepat sangat berlalu. Tapi aku suka juga sebab jemu duduk sorang-sorang. Semalam memang productive day for a Saturday. Pagi-pagi lagi aku dah buat laundry. Pas tu siap iron baju utk kerja dan juga baju-baju biasa. Hari semalam terasa aku nak memerap di rumah aje. Malas langsung nak keluar. Tapi peliknya sikit pun tak rasa ngantuk. Kalau kat opis tu, masuk sejam jer dah mula menguap. Apsal la agaknya....

Hari ni plak cadangnya nak gi pasar tani shah alam nak cari telekung tapi disebabkan aku terlelap lepas subuh tadi, mmm... burn la cadangan tu. Kebetulan, masa aku tengah golek golek atas katil, Pakcik Tukang Kebun call. Starting Friday sampai semalam dia demam. So semalam kami tak borak-borak sangat. Dia banyak tidur aje. So bila pagi ni dia call, lama juga boraknya... sampai dekat kul 9 kot. Lambat la aku mandi. 

Oh yer.. semalam aku tengok cerita hindi tajuk nya Baabul. Pelakon Salman Khan and Rani Mukherjee. Sedih giler cerita tu sampai aku menangis jugak laa... (mesti hangpa yang baca ni kata.. pathetic giler minah ni... asyik nangih jer bila tgk citer hindustan).. Aku memang mcm tu... emo terlebih... tengok cerita 3 idiots tu pun boleh menangis beriya... kalau nak tahu kenapa aku boleh emo tengok cerita baabul tu.. aku terfikir kalaulah aku jadi mcm tu... mmg meroyan... nak plak semalam Pakcik Tukang Kebun demam... lagi la aku susah hati...



Lepas layan citer sedih tu, aku layan plak coyote ugly. Lama dah tak tengok cerita ni. Aku suka sebab lagu nya sedap termasuklah lagu Can't Fight The Moonlight by LeAnn Rimes. Boleh dengar kat sini Can't Fight The Moonlight.


Hari ni aku ada a few things nak buat juga sebelum petang menjelang. Nanti I will update k.. 

Signing off
Makcik Kantin

2 comments:

Unknown said...

Iyo la tu...mmg betul emo lebih makcik kantin ni. Tgk 3 idiots pun nangis semacam. Nak kena tgk cite Kabhi Alvida Na Kahena (Jgn diucap selamat tinggal). Baru betul sedih cite hindustan...

Cik Nina said...

Ada soft copy tak? Nanti tolong bagi... boleh buat tontonan masa cuti CNY ni...