Pages

Monday, February 11, 2013

Chinese New Year Holiday

Yeay.. masih bercuti sampai esok... lucky for us that CNY jatuh pada hari Ahad so cuti la sampai Selasa. That means this week we are only working for three days. Actually, time takde kelas ni memang seronok cuti lelama tapi kalau ada kelas, mula la gigil nak pikir bila nak ganti kelas.

To me, this long break tak significant sgt mungkin sebab aku sendiri dah bercuti terlalu lama baru-baru ni. Tapi kepada depa yang ada anak-anak, mesti best sebab inilah time nak spend with the kids. Aku ni, balik kampung pun tidak. Tak larat jga nak drive lama-lama ni dan lagipun risau kalau trapped in the traffic jam. Aku jugak senang di sini, tak sibuk sgt sebab mostly ramai yang balik kampung. Tapi my opposite and next door neighbour pun tak balik. 

Hari ni, pagi-pagi lagi aku dah pegi terjah Restoran Kayu. Nak makan roti telur punya pasal. Dah lama tak pekena... Ada satu bhai ni suka menegur aku bila aku dtg makan kat situ. Kalau aku datang ngan pakcik tukang kebun pun, dia belasah ajer tegur aku. Aku rasa kalau dua tiga kali lagi dia buat, maunya pakcik tukang kebun naik darah dan keluar semua action hero tamil dia tu.... 

SO far, I have no plans for the day.. hanya rest kat rumah aje.. lepas ni dah takde public holiday yang panjang gini dah.. dan kelas aku pun insya Allah akan mula 4 march ni... so, dah ada peluang ni baik makcik kantin duduk rest and relax. Masa MC dulu pun rest gak tapi asyik dok sakit jer..... so tak la relaxing sgt...

Pas ni, makcik nak jadi makcik dobi jap.. kain baju dah sidai cuma yang ada selonggok yang belum berlipat dan bergosok... 


Haa... itu lah rupanya... yang masih bersidai ada lagi.... so aku kena berusaha gigih utk menyelesaikan segala-galanya by tomorrow...

Signing off,
Makcik Kantin merangkap Makcik Dobi

2 comments:

Unknown said...

Pening nengok baju tak berkipat lagi....sabor je la

Cik Nina said...

Dah siap lipat.. tengahari ni nak gosok apa yang patut... jgn pening ok... :)