Pages

Thursday, March 21, 2013

Masa pantas berlalu

Sedar-sedar dah banyak hari tak update blog. Kalau kat ofis tu memang kurang masa nak jenguk blog ni walaupun most of the time memang makcik kantin mengadap notebook. Tapi, too occupied with work. Dalam kepala ni macam macam yang difikirkan. So, multitasking tahap maksima dah ni.

Well, about work, walaupun ada satu code ajer (aku adalah dikalangan orang yang bertuah sebab tak pening nak handle dua tiga code), tapi preparation wise agak payah. Sebabnya dulu aku tak pernah ajar budak fulltime. Only part time. So, preparation dulu tidaklah lengkap sangat. So, banyak aku habiskan masa untuk update my notes and tutorials. Insya Allah, awal April ni, aku akan mark final exam scripts from franchise colleges plak. Bila yang tu masuk, lagi la sibuk. Sleepless nites pun pernah. Masa aku sakit last year pun, masih kena mark coz paper tu tak ada org lain yang rajin nak mark. This time aku ambil satu paper ajer sebab time constraint. Ye lah, by 17th April aku dah nak cuti. Ni pun paper yang satu ni akan masuk 4 April rasanya. So just enough time to mark and key in marks dalam system.

Baru-baru ni kecoh pasal nak isi borang kebenaran kawin. Bukan on my side but the other half. Tapi, mudah-mudahan, semuanya selesai dengan aman. Aku pun sampai stress jugak la dibuatnya. Actually, bab bab borang ni memang nak kena teliti sikit dan find out the correct procedures. It saves us from a lot of hassles and problems later on.

Nak diikutkan banyak yang aku nak update, tapi time is my constraint. Ni pun sementara nak tunggu milo panas aku ni habis, sempat la aku update blog ni. Tidur nak kena awal coz esok aku ada kelas at 8.30. Nak keluar rumah around 6.45 kot. Baru lah relax. Kalau tak, a bit rushing la sebab nak kena thumb print at faculty then baru keluar servicing.

I think, I need to log off now as my eyes are really tired, so does my brain.

Wait for my next update.. wait.. is there anyone out there reading it?? hehehe.... :)

Signing off,
Makcik Kantin yang dah worn out coz it's Thursday!


No comments: