Pages

Tuesday, March 12, 2013

Selasa yang relaxing..

Hari ni aku saja gi lambat ke opis. Tapi you all jangan salah paham. Lambat aku tu maksudnya aku bertolak dari rumah around 7.15 am. Biasanya by 7 am dah keluar rumah. Hehehe.. Lambat la sangatkan... Actually, bila lambat 10-15 minit pun berikan perbezaan yang banyak. Kadang kadang terpaksa tempuh jam yang giler giler.. itu membuat kan aku stress. So, aku cuba utk keluar awal supaya boleh cepat sampai ke opis. Lagi satu, nak rebut parking dekat. 

Malam tadi, aku tidur dalam kul 11 jugak la kot. Dah masuk bilik dah gelap gelap tu, mata macam susah nak lelap. Lately, aku ada jugak masalah nak tidur. Kalau hari cuti kat rumah, memang jarang sekali aku tidur siang. Kadang mata dah ngantuk sangat, tapi bila baring kat katil, terus tak mau tidur.. so apa yang aku selalu buat ialah layan Youtube.. cari cerita lama-lama... or even lagu lagu lama. Kalau dah teruk sangat tu, pasang bacaan Al-Quran, Insya Allah, terus lena. Begitulah kuasa ayat Al-Quran yang boleh memberikan ketenangan pada sesiapa yang mendengarnya. Itu baru dengar, kalau baca sendiri, jiwa Insya Allah akan tenang juga.

Pagi tadi aku breakfast makan laksam. En. Azrin tak suka makan laksam. Dia suka makan laksa ajer.. Aku laksa pun suka. Tapi laksam ni special sikit pasal kuah lemak. Kalau pandai orang membuatnya, mesti terangkat bila makan. Aku ingat nak try masak sendiri laksam ni. Tengoklah.. kalau ada masa, Insya Allah aku akan cuba dan akan post hasilnya kat blog.

Masa nak turun lepas thumb print tadi, aku terserempak dengan TD plak. Dia bertanya kabar sebab dia tahu aku sakit hari tu. Lepas tu dia nampak aku carry my notebook.. dia kata, tak boleh la angkat berat-berat. Aku reply sebab terpaksa since computer bilik aku kena ambil lepas tamat lease period last year. So for the time being terpaksala aku carry benda ni. Hopefully, he will take note of my remark and speed up the ordering process of the computer. 

Petang ni, cadangnya nak menjenguk my friend's dad yang warded kat PPUM. Tapi itupun bergantung if my friend will be available this evening. Aku boleh gi lepas opis hour la kot. Nak gi tengahari tu macam rushing sikit kalau nak kena balik ke opis. Pas tu, nak ke PosLaju utk collect a couple of things.

Okla Labu (kakak aku suka sgt guna phrase ni :)).. aku nak continue on my work dulu. To all my readers, have a good day!

Signing off,
Makcik Kantin 


No comments: