Pages

Monday, March 11, 2013

Persiapan..

Helo helo...

Ganjil betul aku tulis blog time macam ni kan. Actually, ni pun sesambil on notebook, minum teh o panas dan watching TV. Citer P Ramlee Keluarga 69 baru start ajer ni. Best gak.. layan..

Actually, bila semester dah start ni, aku agak sibuk sikit dari sebelum ni. Ye lah... I have teaching notes to update. Plus the tutorials, assignments and quizzes must be ready. Luckily, code yg aku ajar ni bukan lah new code. Aku dah pernah ajar utk PLK students but there are a lot of things that need to be improved. Kalau PLK students mmg kena brief, tapi ni full time student. Kenala lebih detailed.So, time kat ofis tu biasanya penuh juga dengan macam macam hal.

Ni nak citer sikit pasal persiapan utk April. Ingat lagi tak yg last week aku gi kursus pra perkahwinan? So, yesterday, aku gi pickup sijil nya di Putrajaya. Kalau tak pick up semalam, ntah bila ada masanya. So satu hal dah settle. Tadi pulak, lepas my class from 8.30 - 10.30, aku plan nak terus masuk opis. Sekali, satu bayang parking pun tak ada. Aku plak dah tak larat nak menapak jauh-jauh sebab pagi tadi kelas aku kat tingkat 4. Aku naik ikut tangga... terpaksa la beb... lift ada tapi nun jauh kat ceruk mana ntah.. So, dari aku buang masa, aku gi makan and terus ke Klinik Kesihatan Seksyen 7 Shah Alam utk buat HIV test plak. Borang tu memang dah sesiap aku prepare dalam kereta.

Sampai ajer kat Klinik, aku pun confident ajer gi ambik nombor. Dalam hati, ok.. borang dah ada.. so tunggu ajer la giliran ni. Sekali kakak kat kaunter tu kata, kena ambil borang lain kat tingkat 1 dan nanti kepilkan ajer borang yg aku ada tu. Mmm.. menapak lagi satu tingkat. Dah la kena isi borang lain, ada plak satu booklet pasal sejarah perubatan. Jenuh jugak mengisinya... aku hentam ajer isi...

HIV test ni sempoi ajer. Bubuh borang dan tunggu depa panggil nama. It is just like the glucose test yg ambik darah kat jari tu... cuma aku rasa pedih jugak la masa lepas kena cucuk tu... kejap ajer pun... dalam 10 minit patut dah siap. Cuma tadi staff tu kumpul a few forms untuk disigned oleh doctor. So I waited for about 20 mins je. Result?? Non-reactive laa.... hehehe.. cuak gak... mana la tahu kan... hahaha

Insya Allah hujung minggu ni plak aku nak balik kg. Tapi for sure aku balik hari Sabtu pagi sebab aku ada kelas sampai kul 5 hari Jumaat. Sabtu ni banyak jugak agenda nya.. salah satunya nak gi check out pelamin. Dua nak cari sampin dan tengkolok En. Azrin. Tiga, nak gi potong rambut. Empat, nak gi makan rojak dan ABC di Abdullah Mastan. Lima, nak beli ayor bandung tersedap dalam dunia. Ish... sempat ke ni??? Masa ada satu hari lebih ajer... apa apa pun, aku cuba nak buat kelima-lima activities ni... eh.. lupa.. nak hantar kereta gi service!! Hahh.. enam...

Makin dekat tarikhnya, makin aku nervous... Risaukan persiapan.. dan juga kekadang tu terbayangkan perubahan hidup yang bakal aku lalui... ahh... tapi itukan perkara biasa... Insya Allah, doakan yang terbaik buat diri aku...

Mmm.. mata pun dah pedih.. mintak didodoikan la tu.. teh pun dah nak habih walaupun citer p ramlee ni lambat lagi habih... tapi aku tak kuasa nak tunggu... bukannya tak pernah tengok.... anyway, wishing you all good nite. I am going to hit the sack soon... Bye

Signing off,
The sleepy Makcik Kantin...


No comments: