Pages

Monday, February 4, 2013

Manic Monday

Alhamdulillah, aku sampai ofis agak awal hari ni. By 7.45 am aku dah thumb print.. haaa.. awal kan.. memang la.. aku keluar rumah gelap lagi.. before 7 dah start engine kereta. Satu benda kalau duduk around Klang Valley ni.. kalau pegi kerja memang kena keluar awal... padahal Puchong dengan Shah Alam tu boleh sampai dalam 25 minit jer kalau tak ada apa. Ni kena beat traffic all the time. So, time management kena excellent ok.

Tapi kesian sgt dengan those yang driving towards IOI Mall and LDP sunway tu. Jammed teruk giler sebab ada accident and right lane of LDP tutup. Itu yang aku dengar melalui InfoTraffic. Aku boleh imagine betapa stressed nya kalau stranded cam tu. Aku pun selalu kena gak. Dah la hari ni Monday. Maka bertambah tambah la Monday Blues nya. Aku rasa part of the reason ramai org sekarang kena HPT adalah disebabkan oleh masalah traffic yang giler ni (termasuk la aku!).

Satu lagi benda yang aku dengar dalam radio ialah berita pasal ada dua org budak sekolah umur 15 dan 13 tahun hilang lepas tak balik dari sekolah. My instinct depa ni tak kena culik tapi melarikan diri.. itu teori aku... budak-budak zaman sekarang ni macam-macam hal.. depa ni berani semacam... walau apa pun aku doakan mereka berdua selamat... dan kalau lari pulanglah ke pangkuan keluarga.. minta jauhkan perkara tak baik daripada terjadi..

Oh yer... semalam aku lupa nak update apa yang aku buat petang semalam. Mmmm.. sebenarnya tak buat apa pun! Hehe... selain dari berborak dgn Pakcik Tukang Kebun, I didn't do anything else. Maklum ler.. hari Sabtu aku dah clear semua benda so semalam adalah hari yang sangat santai. 

Gotta go now.. dah pukul 8.. nak start buat kerja..

Till then, bubbye..

Signing off
Makcik Kantin

No comments: