Pages

Wednesday, February 20, 2013

Ola!! Missed me??

Hi...

Dah lama jugak Makcik Kantin tak menulis dalam blog ni. Ada ke yang merindui catatan gila-gila makcik kantin ni ha??? Hehehe...Kalau tak salah, the last entry was on Thursday last week. That makes it a week in total. Fuhhh... macam-macam yang berlaku menyebabkan Makcik Kantin tidak berblog dalam tempoh seminggu tu.

Meh nak cerita sikit... al-kisahnya begini. Masa hari Khamis tu, Makcik Kantin dapat tahu yg my sister masuk ward kat Seremban pada rabu malam. Her blood pressure was a bit high. Jadi, jirannya yang juga seorang doctor telah suggest untuk dia masuk hospital just for observation. Pagi Khamis tu baru Makcik Kantin tahu sebab I was expecting her to come for a talk and to pick up something from me. So, being a nice sister (chehhh... puji la diri sendiri kan...) aku pun decide nak gi visit dia petang tu. 

Petang tu aku keluar awal sikit and terus ke Seremban. Hujan plak lebat kat highway, so aku bawak slow slow jer. Sampai sana around 4.45 macam tu. Jumpa my sister dalam kul 5.15. Dipendekkan cerita, husband nya kena keje and will only coming back on saturday morning. Aku pun serba salah. Takkan nak tinggalkan dia dengan anak-anak ajer. Coz masa discharge tu blood pressure was still not stable. So aku decide utk stay with her that nite and just take an EL the next day. Dah la takde bawak baju apa pun.. Malam tu aku pinjam ajer baju kaftan kakak aku and esoknya aku akan balik Puchong kejap utk take my stuff.

The next day tu, aku balik Puchong and return to Seremban in the evening. Nampak macam my sister dah ok sikit.. maybe the medication dah takes effect. At least tak lah aku risau. That night, my brother came to visit with Kak Sue and Uzair. Datang pun dah a bit late. So kami hanya lepak-lepak depan TV atas tilam yang dah siap dibentang. Diorang balik pun dah almost midnite.

The next day, I went back to Puchong after having lunch with my sister, brother in law and Ridhuan. At least, since the husband is around, I am not too worry about her anymore.

Balik on Saturday, tak buat apa pun. Lepak kat rumah. Nak gi mana pun tak nak. The next day tu, aku ada appointment dengan chiropractor at Damansara Perdana. After that had lunch at Fendi Ikan Bakar at Kelana Jaya. Tempat ni Pakcik Tukang Kebun yang introduce kat aku. Not bad at all... Balik rumah, lepak lepak ajer... baju pun malas nak lipat atau gosok...

Monday plak - 18th Feb - aku ada doctor's appointment and lepas tu physiotherapy. So far doctor pun try to avoid any surgery on me unless there is no other choice. Aku dah nekad, kalau aku nak buat surgery, aku akan buat di Putrajaya. Insya Allah, I will be in good hands. Procedure aku tu diberi nama MAS TLIF. Takde bedah toreh2 besar... hanya dua lubang sebesar 50 sen.. Harapnya aku tak perlu buat dalam masa 10 - 15 tahun ni. Tapi kalau dah melibatkan saraf, apa boleh buat.. aku terpaksa buat sebelum saraf rosak pulak...

Mmmm.. banyak gak citer ni.. nanti sambung lagi...

Sehingga berjumpa lagi...

Signing off,
Makcik Kantin




No comments: