Pages

Tuesday, February 12, 2013

Aktiviti hari last cuti CNY

Seperti yang aku tulis dalam entry sebelum ni, aku terasa macam nak berjalan-jalan menghilangkan bosan aku. So, I ended up pegi la IOI Mall. Jalan jalan cari pasal... ehh.. silap... jalan jalan cuci mata sambil melihat lihat barang barang yang mungkin perlu dibeli untuk april event nanti. Setakat ni, ada macam macam yang belum dibeli. Biasala aku.. nak last minit gak... dulu masa aku siapkan abang-abang aku nak kawin pun gitu gak... I work better under pressure kot.. hehe... Bukan apa, kalau dah beli awal sangat nanti ntah ntah terjumpa yang lain yang lebih berkenan plak.. so better cuci mata puas puas then baru beli. Teringat plak masa beli kain untuk dibuat baju kat Jakel Shah Alam... tapi yang tu ok sebab aku terus jumpa yang berkenan di hati serta menepati budget. Mmm.. macam mana la rupanya nanti.. harapnya ia cantik macam yang aku gambarkan.... 

Lepas jalan jalan, teringin nak makan laksa plak. So singgah di Oldtown mkn laksa...



Balik dari jenjalan... teringat plak nak masak sup ayam sebab ayam nya dah bawak keluar dari freezer. SO, aku ingat masak sup ayam, malam ni either makan ngan meehun or just roti jer.. very light dinner. Siap dengan sambal kicap lagi... power kau...



Tambah plak hujan lebat senja ni. Aku pun apa lagi, ambik semangkuk dan selamat sudah aktiviti menghangatkan badan petang ni. Memang kaw.. especially sambal kicapnya power... perasan lak... *wink*..

Malam ni nak makan sup lagi... tapi definitely no meehun or anything.. just plain soup.... aku sejak dua tiga hari ni, makan memang sedap ajer.. jahanam tul diet aku.. maunya sendat baju nanti... well... aku ada dlm 65 hari nak control sikit.. keh..keh.. keh.. gelak la korang.... aku tak kisah pun... cuma aku tak nak la debab macam bola masa april nanti... mmmmm.... berangan.. berangan..

Kaylah... makcik kantin nak solat maghrib dulu.. korang pun sama... jangan ghalit baca blog aku jer kejenya... hehehe...

Signing off,
Makcik Kantin yang kesedapan makan soup ayam...

2 comments:

Unknown said...

Awak yg hari2 tgk blog ni.

Cik Nina said...

Rajin nya jenguk blog kita hari hari.. terima kasih yer...